Monday, November 26, 2012

1 portion a day


 crita ceritun pasal aku xsuka western da pernah ku crita dalam blog ni kam..

HAHA... ari ni, mai angin boring makan nasi.. *mjur ada nasik je eh... haha.. pi bndar jerteh sorang2 td.. haiyaaa, bosan btol shopping sorang diri..  ajak saem, saem x reply msj, adoyaiii... pergiler ambe sorang diri ke jerteh td, jadi maid la cuti2 ni, beli sayur kat pasar, shopping brg dapur kat econjaya, bank-in duit, bayar kad kredit(my mom punye ye, not mine)...

ditunggu2, ma tepom...

"chik, beli nasik untuk makan tgh hari laluh la, ma mlas nok masak"

haha, tmbh task pulak da da molek2 lam kul 11 aku siap2 blaka kerja yg ma suh buat... nasi makan tgh hari tersebut, ma aku suh beli kat kdai sekian2, n kedai sekian2 uh sudah lauk dimasaknya dalam area kul 12 lbh..Haaaa, ape aku nak buat kerik2 lagi sejam kat bndar jerteh ni... kalo ada saem buleh gak makan2 piza ke, kfc ke, kopitiam main internet ke... lepak2 dalam kdai beraircond..ni sorang2, x pernah dibuat aku makan kerik2 sorang2...

msuk kdai 2, kedai ni... pusing2 biar abis sejam brula pergi kdai sekian2..

kisah borim makan nasi, aku pekena spegeti rm2.50 sepeket, ngam2 2 org makan je... sos spegeti kimball, hehe, agak sodap tp prego lgi sedap kot, tp worth la, sbb bnyak pda prego, murah lg pda prego.. beef beger, sbb mlas nak men hok minced punya....beef beger uh, anginkan skit lpas 2 carik2, jadi minced jugak. sedap pom sedap...hehe...

ha~ blik2 rumah, trus rebus spegeti... prnah dgr spegeti hngit x??? msti x pernah kam, tp, bagi bukan penggemar western, perkara ini terjadi bila aku nak rebus spegeti... hangit hujung je la sbb x msuk dalam air betul.. hehe.. makan spegeti pom jrg skali, ni nak masak~ HAHA..

n sudahla sepinggan spegeti yg dimsukkan mixed vegie n beef patty yg dimincedkan.. haha.. sedap gok... punyala offer kat my bro n mom, tolak mentah2x, haha.. kerik2 aku mkan sepinggan spegeti tersebut.. ptutla, aku x suka western, adik bradik, ma pa pom x lyan bnda2 western..x diajar orang kata.. HAHA...

BUT, IT TAKES ME HALF A DAY TO FINISH A PLATE OF SPAGHETTI, ohhh SaDis betol... da org lain x makan, nak membazir, oh tidakla. fully paid by me, duit saya 2, saya pkai buat beli perkakas2 tersebut..hehe... tgh hari msak, makan skit, dalam pkul 4 sntuh balik, n dalam kul  5 lbh2 bru habis spinggan spegeti..

#haha, sesuap dua suap, bolehla nak mkn... but don't ever try to make it to my family, sentuh pom tidak garpu spegeti... but still, i'm trying, rummet berdinding obses sgt ngan western. HAHA

*btw, x ingt nok amik gmbr, agak tempting la#msuk bkul angkat sendri.
- esok nak try buat mashed potato la plop... ginila hari2 cuti ni, ma offer nak anta p kelas mnjahit, but i'm not ready yet even aku yg suggest nak blajar mnjahit cuti ni..

2 comments:

  1. obses ke? hahahahah! okey la next sem kita more to asian food okay~

    ReplyDelete
  2. oh.. ammatlah~ hehe

    asian?= dumplings~ yummy~

    ReplyDelete

ApPrEcIaTe iT wHeN I aM sTiLL AliVe~
♥♥~TENX READERS~♥♥