Sunday, January 13, 2013

donation+sacrifice


bismillahirrahmanirrahim

diumumkan di sini, saya telah berbakti kepada negara...jeng3x, ini bukan misi msuk plkn ke apa, cuma sekadar sedikir sumbangan berbakti kepada hospital... saya DERMA DARAH.... hehe.. agak excited la, sbb 2 thun stgh duk ipg, x pernah skali pom derma darah, n mnggu lpas, saya cekalkan hati, tekadkan diri pergi derma darah 4 the 1st time in my life...

hakikat sebnar, saya agak tkut drah, x mbuk, cuma klo tgok luka 2, agak seriau sebb saya merasakan saya yg sedang mngalami luka tersebut... nway alhamdulillah, 1 peket darah saya, 40 ml sudah selamat berada di bilik simpanan darah HUSM kubang kerian...

haiihhh, xleh uplod gmbr la plak.... hehe...

xpela, crita je la.... ada je gmbrnya, xleh uplod.. bayang la, kat lengan msuk jarum sbsr ballpoint, mula2 masuk 2, ok la sbb ak x tgok jarum.... lpas sudah sepeket drah 2, mujur x pengsan je tgok jarum gedabak besar...jadi unbelievable lok bila jarum sebesar 2 msuk lam lengan...

interesting experience la, so xla kekok sgt nak derma darah lpas ni, boleh je contribute bnyak2, tp ada limit la, sepeket je sorang... tkut pengsan anak org dalam kelas....

n seperti azam2 yg lepas, nak berbakti adalah azam bru... nak kurus mmg azam basi da... saya harap dpatlah azam yang satu ni, x bnyak pom, skadar boleh kongsi pkai bju ngan yaya pom ok da..haha (giler azam tinggi nak seslim yaya,  berat yaya angka  5 kot)... xpe, sometimes hope is the thing with feathers, merata2 je perginya.... actually, senang je sbnrnya nak kurus, ISTIQAMAH.... tp istiqamah ak xtinggi mana lagi bila mana aku tgh updet blog ni pom smbil mengengkos biskut yg bersisa even ak da jamu biskut kesayangan aku kat kelas td......

alhamdulillah, 2 mnggu da x sentuh nasi, masih ok, xde pape masalah, tipulah klo ak kata aku x lpar... lapar 2 da jadi rutin, n top4 ngan air putih je.... n air putih pom jadi apple juice(sbb apple juice fav aku), biskut pom rasa mcm nasi kukus, sup pom telan kna biar bagi rasa seolah2 aku tgh makan nasi air bila tgh  diet ni.... even 2 mnggu x sentuh nasi, rsa mcm sama je.... n 'rasa sama' ni lah biasanya akan buat ak frust bila mana aku akan terfikir "aku makan pom x, tp rasa mcm sama je"... that's why la istiqamah itu penting...

n aku terpkasa meninggalkan segala jenis keropok bagai 2, keropok lekor, keropok segera by the time ak tgh diet ni.... amatla besar pengorbananku ini, sbb keropok 2 makan ruji aku tiap2 sem, klo  pergi pntai timur, x sah klo x beli 3,4 peket keropok segera untuk dikengkos pada waktu lapang...ohhh indahnya bila keropok segera itu disantap bersama sos cili life yg mmg jadi feveret.... sabarla mila....

n InsyaAllah, umur panjang, xde penyakit, saya akan teruskan... mungkin untuk sebulan, beralih ke 3 blan, ke 6 bulan dan insyaAllah setahun. amin... doakan saya.. impian terpendam sangat  lama nak jadi kurus... moga2, thun 2013 akan menjadi kenangan manis, saat pulangkan kaklong ke kampung akan bertempik..."wah,, kurusnya kakchik!!!" insyaAllah...

#2 mnggu berweekend di ipg, rsa mcm tidak bernyawa je, sbb homesick, padah x bwak  kereta, nak balik ngan bas, trauma.... so, kita tggu mnggu depan, balik, kita makan makanan yang best2, ayam bakar, ikan bakar, perhaps....da practice ujung cuti x makan nasi duk kat  umah, ok je, slagi aku x ke dapur..HAHA... n yang impressive skali, me neither cannot believe myself, i tahan dripada makan nasi masa majlis bercukur Silmi Adham... my mum buat nasi minyak, dalca, kerutub daging, acar nenas....WOW!.. biasa klo buat makan cm2, smpai 2,3 kali ak makan nasi 2 dalam shari...

-bnyak lak bercerita... n skrg pom kna practice tidur awal sbb awal sem, tgh2 sem ekg, struggle la xtdo malam buat assignmnet, got to go.. niteynite..sleep well dear.. assalamualaikum.:)

1 comment:

  1. Wow k chik, i'm so touching bc azam mu chik.. ohoho op kos k lom akan tkezuk monkey kalu tgk k chk yg dah bsaiz yaya.. owh no... k long dah tak mamfu kembali ke berat 59kg b4 kawin.. owh how sweet time tu... dgn cutting nya pergghhhhhh


    Derma darah? Waaarrghhhh, tahniah2

    ReplyDelete

ApPrEcIaTe iT wHeN I aM sTiLL AliVe~
♥♥~TENX READERS~♥♥