Wednesday, November 14, 2012

jiwa Kartun


wassup blogger sekalian..
hehe.. lama sudah x updaet rasanya.. kehkeh#bajet famous, org cari~

hari ni, x banyak pom nak crita.. cuma kisah zaman2 jahiliah dulu, kira mcm flashback balik la bila musim2 cuti ni... hhehehe, lama da simpan sebnrnya, baru terdetik nak crita, men duk marathon drama korea je sminggu cuti ni. herher...

aku ni dulu, hantu kartun, sekarang pom masih hantu selain hantu keropok, aku hantu kartun jugak even umo da 20 thun... pa aku reserved DISNEY channel 2 smata2 untuk aku je kalo korang2 nak tahu*haha, itu aku auta.. hehe...

masa kecik2 dulu, masa umo2 sekolah rendah, aku sangat minat kartun, Shinchan n Doraemon... Shinchan ngan Doraemon ni memang da sign kontrak ngan NTV7, mana x nya, dari aku kecik smpaila da tua bangka ni. still sabtu, ntv7, 7 p.m waktu Malaysia, shinchan, n 730 pm, doraemon..

masa sekolah rendah, x kisah even hari sekolah hari ahad, ok je klo nak tgok kartun malam hari sabtu... masuk ke le best, sekolah berasrama, mmng patah hati lah, sbbnya xleh tgok, gate skolah tutp kul 6 ptg sbtu.. n mintak maafla klo nak tonton kartun shinchan ngan doraemon ni even balik rumah weekend pom... xkan bolehnya... msa excited pom, masa cuti seminggu, dua minggu, cuti pertengahan thun... masa 2 la klo nak tgok shinchan ngan doraemon pom...


shinchan, ibu2 mngandung dan kanak2 nak membesar digalakkan untuk tidak menonton shinchan ini kerna shinchan ni memang terbukti kanak2 yg paling x senonoh di alam tv.. HAHA



doraemon, alangkah bagusnya jika doraemon ni wujud.. hehe

satu kisah tentang doraemon ni, aku bukan suka tgok kartun motion je, komik pom aku layan... ada satu part crita doraemon ni tjuknya aku x ingt daa, tp jalan crita, mmg ingtlah, sbb psal mknan.. hehe... 

doraemon ni wak kluar alat dari poket dia, ala2 mcm bekas serbuk blackpepper g2, renjis2 je bekas 2*ignore kelintangpukangan bahasa melayu* kat buku resepi, or buku yg ada makanan... kita tgok je gmbr 2, kita akan kenyang... makan dengan mata.. HAHA, best kan, xyah penat2 nak g masak kat dapur, bukak buku resepi je.. hehehe

selain shinchan n doraemon, kartun yg aku mmg xleh lepas, kartun ni:


aku pom xthu knapa aku ketagih sgt kartun ni, molekla, semenjak dua menjak ni, disney buat maraton kartun ni, 2 jam skali harung, aku mmg x tgok da la sinetron2 bila da terbukak ogy ni... HAHA... bukan comel sgt pom makluk2 ni, nak2 lipas 3 ekor uh... xtahulah kenapa, bnda ni jadi addicted.. kehkeh


n last but not least, kartun zaman kini, boboiboy

yg sedap tgoknye, koko tok abah ni... herher, tringt snogurt..ada biskut roll2 uh..hehe


musim 1


musim 2 yg sedap tgoknya, kartun dia lagi advance... 
Adudu pom hensem jek... HAHA... sapa x tgok kartun Boboiboy ni mmg sohih2 xknal Adudu.. hahaha

adik bradik aku smpai geleng2 kepala tgok aku duk mngadap dek kartun2 eh.. dalam famili, aku je yg tekan remote control 611, 612, 615..... bila ank sedara aku yg duk Paka uh balik, mmg sama naiklah, tgok upin ipin, boboiboy dan katun2 lain.. sbnrnya, bnyak lagi kartun2 yg aku layan, tp xkanlah nak sebut sini blaka... hagemaru, chibi maruko chan, ninja hatori kun.. ninja boy... dan yang paling xleh blah, aku layan courage, the cowardly dog... courage the cowardly dog ni biasa ada kat nickeledeon, 612 channel, dulu2, skrg xthulah ada ke x lagi crita 2....... googlelah klo nak tgok kartun dia cmne, amat buruk dan kadang 2, aku pom xtahu knapa aku tgok katun 2... haha..

#i bet rmai je yg mcm aku kam~ xleh tggl dunia kartun. HEHE..

2 comments:

ApPrEcIaTe iT wHeN I aM sTiLL AliVe~
♥♥~TENX READERS~♥♥