Monday, December 24, 2012

jika direnungkan kembali

zaman kecil2 dulu, ak ada bnyak kisah hitam...... hikayat ini diceritakan oleh bonda tercinta pabila masuk kisah2 zaman dhulukala ketika sedang berbual- bual kosong musim2 hujan begini....

kaklong, sila sahkan crita ini bnar ataupun tidak... hehe

masa umur brapa bulan entah, abg kedua saya tgh bermain- main dgn si bayi kecil ini dan tup, terjatuh bayi ini dari ketinggian yg agak boleh mmbunuh bayi la.... pengsan seketika n my mom ingt i ni da xde da... n alhamdulillah masih hidup... n the rest is history

msa umur 4 thun ke brapa entah, 2 hari sblom raya.. tgh bersuka ria duk main kat halaman, aku terguling2 kat atas tanah. n tup, abg ketiga ak terpijak tgan n isytihar tngan aku pernah patah suatu ketika dhulu.... n the rest is history

ni x ingt umr brapa, pernah hmpir lemas apbila tenggelam dalam parit yg disembunyi oleh air bnjr di hdpan rumah..... entah siapa yg selamat, saya still bernyawa shngga kini... alhamdulillah..

lagi2 cerita, yg ni entah aku berhalusinasi ke realiti, tp aku rasa mcm real, ak pernah diejek kwan sekolahku kerana muka aku, sbhagiannya agak rosak disebabkan penyakit kulit mgkin.... n mmg mnjadi satu trgedi kerna aku lupa ttg kisah masa kecil aku... ke mimpi semata2 kisah ni??? hehehe.... xingt nak tnya bonda...kehlehkeh...

terdetik nak updet bila bercerita kpada yaya ttg kisah2 ini..

" Alhamdulillah, I'm still alive.. hebatnya percaturan Yang Maha Esa...Dia bagi segala cabaran supaya hambanya senantiasa ingat bahawa hidup hnya skali..... bersyukurlah dengan apa yg ada, yg pnting, bersyukur kerna masih diberi peluang untuk bernyawa, belajar di dunia... mngkin ak x mewah, x cntik, ttpi Alhamdulillah, i can still be here now... let' s strive for the better future.. InsyaAllah..

the endl

4 comments:

  1. Ohoho... k lg tampil bg pengesahan...

    Semua crita tu realiti... kecuali yg pertama... yg tu k lg takleh nak sahkan sbb maybe tyme tu k lg duk hostel.. waaa byk sungguh bad memories k chik shgga hmpir ragut nyawa... but trust me, ms kecik, awok paling cute slps k long(ahaha) n paling putih.. n ms kecik, sokmo betis awok bengkak, siam plop

    ReplyDelete
  2. So apa la respond yaya slps awok bcerita ttg sejarahs hitam tu? Blur??? Ssumakkk?? Llopong??? Atau simpati??? Kikiki... i can imagine bgmana reaksi yaya..

    ReplyDelete
  3. Ma crta hok 2, hari 2 wak jht ke azaleeya..main lmpar2...kehkeh.... blas dendam, pok dia wak ke saya.. hiihi...

    Yaya terlopong smbil mnunjukkan muka simpati...' sienyo ke demo' katanya....

    Btw, skrg pom saya msih kiut.... klong lagilah... klon ma...

    Btw, pa berhikayat sblah tok2 pa ada chinese, no wonder la pa mata sepet n anak2 pom.... kehkeh

    ReplyDelete
  4. ore lgi cute terrr msa kecik!!! buktinya,lihat gambar2 saya

    ReplyDelete

ApPrEcIaTe iT wHeN I aM sTiLL AliVe~
♥♥~TENX READERS~♥♥